Haja criatividade para se sobressair sem cair no ridículo. Nome de partido tem que ser facilmente absorvido e transmitir seriedade. O DEM, por exemplo correu riscos e ainda hoje se ressente por ter deixado de ser PFL.
Por isso é grande a reflexão sobre como deve chamar a legenda a ser fundada pela ex-ministra Marina Silva. Comenta-se que Rede é o nome com mais chance de ser adotado.
Integrantes do Movimento por uma Nova Política que articulam a viabilização da nova sigla, no entanto, dizem a decisão só será tomada no dia 16, em Brasília, quando haverá uma reunião para definir se o partido vai realmente sair do papel.
Segundo Bazileu Margarido, um dos mais próximos colaboradores de Marina, ainda há uma discussão para ver se haverá algum complemento a esse nome. Por exemplo, ao invés de se chamar apenas “Rede”, o partido pode ser batizado de “Rede Brasil Sustentável” ou “Rede Verde”, segundo informa o Estadão.
“É provável que seja Rede, mas ainda estamos decidindo”, confirmou o deputado tucano Walter Feldman, que vai deixar o PSDB para integrar a nova sigla.
Segundo ele, esse nome representa a ideia que o partido tem de se organizar de uma maneira descentralizada, onde todos podem dar a sua opinião. O próprio nome da sigla está sendo escolhido com base em sugestões recolhidas pela internet.
Após a reunião do dia 16, o grupo deve começar o processo de coleta de assinaturas. De acordo com a Justiça Eleitoral, são necessárias cerca de 500 mil nomes para que uma nova legenda seja criada.
Fonte: F.V
(Os comentários são de responsabilidade do autor, e não correspondem à opinião do SB24Horas)
Compartilhe essa notícia!
Deixe um comentário
Cookie Consent
Utilizamos cookies para melhorar a sua experiência no nosso site. Ao utilizar o nosso site, você concorda com os cookies.
Este site usa cookies
Os sites armazenam cookies para melhorar a funcionalidade e personalizar sua experiência. Você pode gerenciar suas preferências, mas bloquear alguns cookies pode afetar o desempenho e os serviços do site.
Essential cookies enable basic functions and are necessary for the proper function of the website.
Name
Description
Duration
Cookie Preferences
This cookie is used to store the user's cookie consent preferences.
30 days
Cookie Preferences
This cookie is used to store the user's cookie consent preferences.
30 days
Google Tag Manager simplifies the management of marketing tags on your website without code changes.
Name
Description
Duration
cookiePreferences
Registers cookie preferences of a user
2 years
td
Registers statistical data on users' behaviour on the website. Used for internal analytics by the website operator.
session
Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us understand how visitors use our website.
Google Analytics is a powerful tool that tracks and analyzes website traffic for informed marketing decisions.
Contains information about the traffic source or campaign that directed user to the website. The cookie is set when the GA.js javascript is loaded and updated when data is sent to the Google Anaytics server
6 months after last activity
__utmv
Contains custom information set by the web developer via the _setCustomVar method in Google Analytics. This cookie is updated every time new data is sent to the Google Analytics server.
2 years after last activity
__utmx
Used to determine whether a user is included in an A / B or Multivariate test.
18 months
_ga
ID used to identify users
2 years
_gali
Used by Google Analytics to determine which links on a page are being clicked
30 seconds
_ga_
ID used to identify users
2 years
_gid
ID used to identify users for 24 hours after last activity
24 hours
_gat
Used to monitor number of Google Analytics server requests when using Google Tag Manager
1 minute
_gac_
Contains information related to marketing campaigns of the user. These are shared with Google AdWords / Google Ads when the Google Ads and Google Analytics accounts are linked together.
90 days
__utma
ID used to identify users and sessions
2 years after last activity
__utmt
Used to monitor number of Google Analytics server requests
10 minutes
__utmb
Used to distinguish new sessions and visits. This cookie is set when the GA.js javascript library is loaded and there is no existing __utmb cookie. The cookie is updated every time data is sent to the Google Analytics server.
30 minutes after last activity
__utmc
Used only with old Urchin versions of Google Analytics and not with GA.js. Was used to distinguish between new sessions and visits at the end of a session.
End of session (browser)
Marketing cookies are used to follow visitors to websites. The intention is to show ads that are relevant and engaging to the individual user.
You can find more information in our {chttps://sb24horas.com.br/politica-de-cookies/} and {https://sb24horas.com.br/politica-de-privacidade/}.